Tuesday, November 29, 2011

KOLEKSI HANTARAN PERTUNANGAN #01

Salam Maal Hijrah 1433h utk semua muslimin & muslimat semua. Cuti panjang2 korang g maner? Akk x kemana pun dik, dok umah je ajak batalion akk berperang. huhuhu.. Lagipun hujan je manjang kan.. So, dok la kat umah diam2. Tapi tak diam jugak la sbb akk banyak keje dik.. Kemas rumah, basuh baju, memasak, melayan karenah anak2.. phewww! Dah tuh skrg nih akk dlm kontrak utk menyiapkan hantaran untuk sepupu yg nak bertunang 3hb Disember nanti. Alar, 5 dulang je. Tapi 5 dulang pun dgn akk yg ramai anak ni, mmg mencabar jugak la kan.. Dah la bkn nye suke pun dgn aktiviti keras2 tangan ni. Tapi yelar, dah org mintak tolong, tolong je la.. hari ni hari akk tolong orang, esok2 mgkn akk plak kene mintak pertolongan org kan.. makcik akk ni anaknye 4 org, semua lelaki. akk plak 5 lelaki.. so, x reti2? kan? huhuhu...

Meh layan gambar2 hantaran yang akk dh siapkan tu. FYI, ni adalah koleksi hantaran kedua yg akk buat sendiri. Yang pertama mestilah hantaran akk mase akk kawen dik.. mase tuh dh konfem2 akk kene buat sendiri sbb mase tu xder saper pun yg boleh tlg, adik2 akk semua kesik2 lagi.. Meh la layan, pastuh tlg kasi komen utk improvement di masa akan datang. :-)

Kain Pasang yg digubah menjadi Jambangan Bunga
Mamat Enterprem - Tp dia la sumber inspirasiku..
Cokelat2 dlm Kotak digubah jadi Peti Harta Karun
Ader Ferrero Rocher u... Anak2 tgk merereh je..
Kotak Kek - Kek blom diisi
Nih la ketiga-tiga Dulang Hantaran itu. Dah diangkut oleh tuannye pun mlm td.
Sebenarnye ada 5 dulang, tapi baru siap 3 dulang. Lagi 2 tu adalah Sirih Junjung + Cincin (x penah dibuat org kan combine cincin & sirih junjung sekali.. huhuhu) & Bakul Buah-buahan. Nanti biler dh siap akk update kat next entry ye.


4 comments:

Charlie's Belle said...

nanti tempah kat hang je lah boleh ka?

mamat comey tu buat hantaran sekali boleh? comey lah...heheheh

nurichinta77 said...

boleh.. no prob, caj murah2 je.. hehehe.. tp bdk tuh x dijual la yunk, for display only. hmmm

azuraarshad@yahoo.com.my said...

Tu la.cheq pun berkenan yg hantaran bdk tuh!kalo nk jual, koling2 noh...kekeke

nurichinta77 said...

hammmbbbbooiiiii! hat tuh for display only maa... buat peraihhhh. hehehe