Wednesday, October 12, 2011

Aku Teristimewa???

Aku bukan sengaja nak buat entry perasan mcm ni tau
Aku buat entry ni hanya semata-mata aku seorg WANITA
Kenape aku mesti buat entry perasan ni hanya krn aku nih seorg WANITA??
Jawapannye;-
Dah sememangnye WANITA itu ISTIMEWA

KENAPAKAHH???
Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
AKu kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
AKu lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
AKu kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
AKu teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
AKu berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
AKu kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh "orang" yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKu berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

**dicedok straight dr blog AYU. Thx dear!

Haaaa... dah tau kan kenapa aku perasan?
Sebab aku ader AIRMATA... dgn airmata tuh aku jadi terlalu ISTIMEWA.
Hmmmm... tpkan kalo selalu dok nanges, bleh sewel tau.
So, pepandai la hargai airmata tu.. jgn selalu buat pembaziran air ye..

Just my 2 cents!
 

No comments: