Tuesday, July 19, 2011

:: My BF Journey Continous ::

17 Julai arie tuh genap 11 bulan aku menyusukan bb Farysh Syabil dgn susuibu yg khasiatnya terbukti tiada tolok bandingannya. It's the best for babies. If baby can choose, they will definitely choose BREASTMILK!! hmmm... tp syg nye baby2 xleh nk bercakap lg mase dia kuar dari rahim ibu, jadi ibu la yg bertanggungjawab nk decide aper yg terbaik utk baby. Tuhan dh anugerahkan susu ibu, so aper kate kite manfaatkan anugerah tersebut. 

Alhamdulillah, aku masih memanfaatkannye sebaik yg mungkin & cuba bertahan selama yg mgkn. cume yg x tahan, aku masih kene berjaga malam lebih dari 5 kali setiap malam utk menyusukan bb farysh. Ya Allah.. mengalahkan org jaga baby pantang. penat! tp biler pk kan kerberbaloiannyer, penat aku bertukar jadi PUAS! Tuh semua pengalaman yg x ternilai sbb x semua org dpt merasakan pengalaman centuh. setuju x? kalo setuju, sila like! tp xder button like pulok!! hmm.. xper, g leave a comment kt shoutbox nun... hehehe...
 Bler sy tgk nens mama..air liur confirm meleleh.. mmmmm...
 
Selama 11 bulan menyusukan bb Farysh, x penah aku rs susah utk jd breastfeeding mommy yg bekerja. walaupun mlm kene berjaga mcm lam pantang & sebelah siang kene squeeze mase utk pump susu. Aku rs hepi & proud to myself lg ader la kot.. sbb pk kan kos2 yg aku dh berjaya cut down - byk tuh! Yelar, cuba korang congakkan kos yg aku kene kuarkan kalo bb minum FM, 4-5 tin sebulan @ RM55.00/tin - haaa.. congak, congak.. banyak kan? So, mmg patut la kan aku rs bangga dgn effort aku ni, ye x?. twink.. twinkkk! Dan alhamdulillah jugak sbb supply EBM aku masih stabil, iaitu 8-10oz utk setiap sesi perahan. kekadang tu bleh jadi smpai 12oz!. Alhamdulillah..syukur sgt2...
  
 sy hepi dpt nens mama.. sedap!

 A hepi face for mama!

Bb farysh sgt2 x sukekan Frozen EBM drpd tecik smpai la skrg.. mmg mengelat abis la biler disuakan Frozen EBM yg dh warm ke mulut dia. mcm kite suakan aper je.. seboleh2 dia menolak. x suke giler! kekadang x abes pun dia sedut, buang je.. syg dowh. Jadi aku xkan simpan frozen EBM byk2.. abis2 byk pun hanya 12 botol. pastuh aku akan recycle. sib baik EBM supply aku okey kan.. if not, jenuh la hai nk memerah utk cukupkan daily demand bb farysh tu. tuhan kan maha adil.. syukur lagi sekali.

 Sy syg mama.. especially nens mama tu... muahh!

Aku x sbr nk jadi graduate utk penyusuan setahun - less than 1 mth je lg.. x sbr nyer.. al-maklum la, 1st experience ni. before this aku susukan anak mcm acuh x acuh je. masuk ank ke-4 baru btol2 berilmu tp still x smpai setahun, hanya 7 bulan je sbb aku mengandungkan bb ke-5 a.k.a bb farysh la. haaa... kali nih aku akan buat betol2! insyallah aku akan menyusukan bb farysh smpi umo 2 tahun. Caiyok2 mama watie... ;-)

No comments: