Wednesday, December 7, 2011

Aku Masihhhh...

Tadi terbace satu entry dari Blogger Ayu yang mengatakan dia rindukan saat-saat menyusukan anak dia..
Aku baru teringat, dah lama aku x update pasal perjalanan penyusuan anakku, bb Farysh tu..

Okey, aku MASIH lagi menyusukan dia..
Cuma aku bukan lagi seorg Pumping Mommy..
Aku dah benti mengepam kat opis dah lama dah..
Sejak dari lepas cuti raya puasa lagi iaitu awal september...
Kiranye aku masuk je keje lepas raya waima 7hb Sept 2011, aku dh x kendong BP lagi dh..
Semuanya bermula biler aku asyik x sihat je time raya tuh..
Biase la, time x sihat milk production sgt2 low..
So, aku x pump even xder EBM stock pun..
Sejak dari hari tu jugak aku aku bekalkan bb farysh dgn FM ke taska..
Alhamdulillah, syukur dia x reject.

Tapi ader jugak 2-3 x aku terpaksa pump kat umah kalo aku cuti or MC
Tapi bb farysh aku anta ke taska, so aku pump la kat umah..
Pastuh EBM tu aku bekukan.. smpai skrg dok ader lam fridge..
Tak banyak, cuma 6 botol je lg..
Aku x kasi pun bb farysh minum sbb aku x tau EBM tu ok lagi ke x..
Sebab dah almost 3 months dah kan... mmg la kalo ikutkan guideline.. mmg elok lg..
Tapi aku x konfiden sbb aku x penah simpan EBM lebih dari sebulan..
X sempat sampai sebulan, aku dh ganti yg baru..
Kira aku punye EBM Stock In-Out Cycle untuk 1 month je.. Tak lebih..
So, aper pendapat korang? Bleh kasi x?
Bukan aper, nak buang SAYANG... giler x syg kan.. kuar dari dada sendiri kot kan..
X bleh nak beli dari kedai pun yang ader brand MAMA WATIE.. huhuhu

Sekarang ni, sepanjang hari kat taska memang bb farysh on FM la..
Biler ptg bawak ke pagi esok, mmg dia bergantung sepenuhnye dgn direct feeding...
Xleh x kasi, wajib kene kasi!
Penah gak 2-3 kali aku suruh hby cuba kasi FM kat bb farysh...
Mase aku nk masak or ader nk wat sumting kat umah...
Tapi dia reject terus!
Xder maaf bagi mu mama!
Nak x nak, mama kene huloq jugakkkk!
Hahahaha.. memang x buleh blah wey...
Makna kata, kalo dia dgn aku je, strictly no FM.. at all!

Tapi comel la kalo dia tgh bf sbb skrg nih dia kan tgh lasak..
Tengah banyak akal... tgh nk tjk pandai, nak jd hero...
Macam2 style dia gayakan time dia BF..
Memang best.. Nanti2 aku citerkan kat lain entry plak..
Memandangkan dh pjg lebo mak menaip kt sini... huhuhu...
Nanti kang ader yg ckp mak xder keje plak.. kannn?
Padahal menaip ni pun time lunch.. tp dh pjg sgt, terlajak la sket.. alarr.. 10 menet je...
Org yg x buat blog pun x semestinya terus buat keje lps jam terpacak kul 2pm, kan...
Ader g beautifulnara la... myartis la.. aper la.. carik ghosip2 retissss!
Mak bukan spesis tu tau... mak x pandeyyyy...
Tapi.. kalo korang kate ''ko tau x, sarah raisuddin dah beranakkkk???"
Haaa.. kalo ader je soklan cenggitu, baru le mak bukak nokk...
Bukan aper.. terkejut kan.. org beranak pun aku x tau.. kahkahkahhhhhhhhhhhhhhhhh!

Okey la, nanti sambung lagi.. skrg mau sambung wat keje.. adios! Salam...

Teringin nak tengok bb farysh nyonyot bende cengginih... huhuhuhu....

No comments: