Wednesday, September 28, 2011

Demam Waktu Malam...

Pagi ni aku sememangnye lemau sbb ngantuk yg amat sangat..
Semua gara-gara tak x cukup tidur malam tadi ni..

Alkisahnye, malam tadi dlm pukul 10.00 pm, Farysh yang tengah tidur dlm buai tiba2 merengek..
Lepas merengek, merengek lagi...
Aku cuba hayun-hayun buai tu macam biase, tapi x mau...
Aku pun pelik, sekali aku pegang badan dia... Allahuakhbar! panassss giler!
Tengok badan dia dh menggigil sikit.. sian sangat2
Aku pun turunkan dia dari buaian & bukak baju & suar dia..
Sumbat "Paracetamol Suppository" kat bontot dia.. (alarr... ubat bontot tuh la)..
Tengah2 malam cenih kalo aku kasi PCM Syrup srh dia telan, mmg confirm dia akn mengamuk abes..
So, nak senang aku sumbat je.. lgpun cepat sket effectnye.
Pastuh aku lap2 badan dia... concentrate area kepala, leher, ketiak, pelipat kaki..
Bahagian bdn yg lain pun lap jugak..
Sambil aku baring nenenkan dia.. nak elakkan dari dia nangis
Sebab kalo dia nangis, nanti suhu bdn akan naik lagi.

Aku pun x sure, aku dok lap dia baper lame.. yg pasti aku smpai terlelap
Biler aku sedar je aku dh tidur dgn kain yg basah td.. hmmmm...
Tgk jam dekat kul 2 pg..
Tapi alhamdulillah, bdn dia dh suam... syukur!
Cuma mlm td dia kerap bangun & merengek...
Aku nak x nak kene jaga & bukak mate..
Hmmm.. so skrg nih aku lemau gler...

Pelik plak, elok2 sihat walafiat.. ceria bercahaya mukenye..
tetiba tgh mlm bleh plak demam panas centuh.. out of sudden!
Suspen la mama ni farysh oiii...
Dah la semalam mama sibuk dok bace blog mama tisya ni...
Dia citerkan balik tragedi yg menimpa kak tisya dulu.. sedih sgt2..
risau pun ader bler pk kan farysh & abg qais kt taska sane..
Terbawak-bawak kerisauan mama tu ke rumah tau.. hmmmmm...
Tup-tup mlm td farysh buat havoc plak... kecut perut mama.. pheww!!!
Aduyaiii... harap anak mama sihat2 je selalu ye..
Ceria mcm lam gamba bawah ni... mama suke! syg dia.. muahhh!


Nih gamba mlm td tgh main2 sorang2 sblm farysh tido..
((First time nmpk farysh buat sign "PEACE" ----> so cute sbb x suruh pun.))


Nih farysh buat 2nd "PEACE" sbb mama tgh halakan kamera kt farysh
huhuhu... dh pandai dh dia.. senyum pun senyum subsidi je tu tau - nomey!..

So, peace juga la utk korang.. stop kat sini dulu, nak sarap jap.. lapo...muahh!

No comments: