Friday, November 26, 2010

:: Merudum lagikkk!!!! ::

Hari ni hasil pump aku merudum lagik! 1st session cuma dpt 6.5 oz je.. terasa sedih tp xmo ikutkan sgt perasaan ni sbb nanti lg effect kt hasil next pumping aku. **sigh**

2 mggu lepas aku dh experience cenih jugak tp lg teruk, aku stress giler biler pk kan hasil pumping aku yg sket. Bayangkan lah, biasanye aku leh kumpul smpai 10-12 oz per session, tp time merudum tu aku hanya bleh kumpul 4-6oz shj. Tp aku xmo lyn sgt ketensionan aku tu, so aku fikirkan cara caner nk kembalikan susu aku yg dh merudum tu. So, aku pun mulekan misi aku & antara usaha aku adalah seperti di bawah :-

 ::Pil ASI::
~makan pill ni 5 biji, 3 kali sehari~

::Jantung Pisang::
~rebus & makan dgn nasi~

 ::Air Longan::
~beli longan kering, rebus dgn gula batu & buat air minum - yummy!~

 ::Brokoli::
~ rebus & makan sebagai ulam dgn nasi~

Aku dh try mkn/minum semua2 yg di atas mase first time aku experience susu merudum dan alhamdulillah, lepas 2-3 hari susu aku kembali meriah.. aku hepi sgt2. Tp hari ni dh jadi balik plak, kurenggg giler! aku x tau la naper.. mgkn lepas ni aku nk try 2 bende di bawah ni :-

 :: Pil Fenugreek - nk beli kt sini::

:: Nursing Tea - nk beli kt sini::

Tp entah biler la nk g beli, mgkn beli online la kot. cepat & mudah. :-)

Hope lepas nih, makin meriah susu aku ni utk dibekalkan pd buah hati ku BB FARYSH yg chomel tu. muahhh!

No comments: