Saturday, August 22, 2009

Salam Ramadhan Al-Mubarak...


Salam sumer, salam ramadhan al-mubarak... sempena ngan bulan mulia ni, aku doakan kite sumer akan dikurniakan kesihatan yg baik supaya dpt meneruskan ibadah posa sampai sebulan, insyaallahhh...

Pg td kul 4 am aku dh bangun siapkan food utk bersahur. Cam dulu2 gak, aku prepare utk 2 org mkn jer, aku & hubby. Aku masak ringkas2 je, paaalingg ringkas + paaaalinng cepat. Aku just wat tumis udang ngan brokoli & goreng ikan masin je.. pastuh mkn ngan nasi panas2.. mmm.. sedap gak tuh kan? So, aku pun masak la sambil2 basuh baju yg dh bertimbun tu. Sok siang dh x pyh nk susah2 membasuh lagi. rajin kan aku nih? huhuhu...

So, kul 5 am aku kejut hubby aku bangun sahur, tup2 tgk anak2 aku yg 2 org tuh iaitu along & angah pun bangun gak nk sahur, nk posa katanye.. aku dh suspen dh , bkn ape, aku masak sket jer tp nk mknnyer berempat, tp xper la.. aku follow je. Xmo spoilkan dorang punyer mood nk pose tuh. Nk kasi best lg, aku siap janji ngan dorang, pose satu hari aku kasi RM@.. waaahhh.. lagi la dorang suke.. hehehehe.. So, makan la kitaorg anak beranak... so, pose la kitaorg. :-)

Tp nk dijadikan citer, blom pun pukul 10 am, si angah dh mengalah.. without any notice dia dh telan kerepekkkkkk! hhhmmm... hampess! Tuh la, dorang main smpai x ingat dunia, biler dh letih mule la, lapa, nk makan... si along plak asyik dok tgk jam, menghitung waktu la tuh.. sabo jer la... tp dia still bertahan... hebab!

Haa... itu citer anak2, blom citer psl aku lg tuh. Aku nih kan breastfeed bb Qais. setiap kali dia nenen, perut aku mogokkk... aduhhhh... caner nih? tp wat x tau je la dulu.. harap2 leh ler smpai ke waktu berbuka. Mmg la ibu yg menyusukan anak DIBOLEHKAN (aku highlight ni..) berbuka, tp cam sayang la kan.. hhhmmm... terpaksa la aku kuatkan semangat aku ni.

Papepun, aku dok berkire2 aper la yg nk masak ptg karang.. hhmmm.. problem gak ni.. fenin la, fenin... tp xper, papepun nanti aku bincang ngan hby.

Okeylah sumer, aku harap korang2 sume rpun leh pose sebaiknye.. CAIYYYOKKK!

2 comments:

ayukhairy said...

salam ramadhan utk awak sekeluarga...semoga ramadhan tahun ni membawa seribu kerahmatan kepada kita semua...doakan ayu selamat bersalin nnt ek..takutnya..
due ayu 12.10 ni..time raya tu dah 38 weeks la...

nurichinta77 said...

ayukhairy,

sekejap je watie rs mase berlalu.. bb watie pun dh 3 bulan, ayu plak dh dekat nk due. Semoga dipermudahkan semua urusan awk nanti. haa.. ur bb due date tuh kan same dgn birth date ank sulong sy.. nice huh?